Mijn favoriete systemen 

Na het uitproberen en werken met vele verschillende systemen en programma’s heb ik inmiddels een favorieten rijtje. Op deze pagina zet ik ze voor je op een rij, al mijn favoriete systemen en programma’s. Veel van deze systemen gebruik ik dagelijks, is het niet voor mijzelf dan is het wel voor mijn klanten. Laat je inspireren en kijk welk systeem jouw bedrijf kan verrijken. 

Dit e-mailmarketing programma gebruik ik dagelijks voor het automatisch versturen van e-mails. Super handig wanneer je klanten bijvoorbeeld je gratis weggever downloaden of een product kopen zoals een online cursus. Mailblue is de Nederlandse variant van ActiveCampaign.

Probeer Mailblue 14 dagen gratis

Verliefd op Notion. Sinds ik met Notion ben gaan werken heb ik meer structuur en overzicht binnen mijn bedrijf. Ik heb alle projecten met klanten duidelijk en de to do’s kan ik overzichtelijk inplannen zodat ik precies weet wat mij te doen staat. Daarnaast gebruik ik Notion ook privé meer dan regelmatig. En je kunt er ook lekker mee automatiseren.

Notion is gratis te gebruiken.

Zapier maakt het mogelijk om verschillende systemen met met elkaar te laten praten. De tussenschakel waardoor er veel dingen geautomatiseerd kunnen worden. Er zijn meer dan 2.000 apps die samenwerken met Zapier. Als er geen directe koppeling tussen 2 systemen is dan is Zapier vaak de oplossing!

Probeer Zapier gratis

Als ondernemer is een goed boekhoudsysteem fijn. Moneybird is een uitgebreid en overzichtelijk probleem. Daarnaast heeft Moneybird vele mogelijkheden op het gebied van automatiseren. Zo kun je bijvoorbeeld je facturen automatisch versturen en zijn er vele koppelingen mogelijk met verschillende systemen.

Probeer Moneybird 4 maanden gratis.

DataLover heeft een fantastisch dashboard voor Moneybird. Hierin kun je net wat gemakkelijk dan in Moneybird zelf zien hoe je ervoor staat met je cijfers. Echt ideaal voor als je werkt met omzetdoelen en het handig vind om je cijfers net iets beter te tracken.

Met de kortingscode: MICHELLEVA10 krijg je 10% korting.

Trello is een fijn systeem voor ieder denkbaar project. Je kunt er goed mee organiseren en structuren. Ik gebruik het onder andere om samen te werken met diverse klanten zodat overzichtelijk blijft wat er nog moet gebeuren en door wie. Daarnaast gebruik ik het om mijn eigen projecten te structureren. Met trello kun je ook breed automatiseren.

Trello is gratis te gebruiken.

Calendly is een online afsprakensysteem waardoor (nieuwe) klanten gemakkelijk een afspraak bij jou in kunnen plannen wat enorm veel tijd scheelt. Calendly heeft vele tools en mogelijkheden zoals het koppelen met je Google of Office (Outlook) agenda, Zoom & Mailblue. Soms wel alleen mogelijk met een betaald account.

Probeer Calendly gratis

Als je op zoek bent naar een fijn systeem om je online cursus en community te bouwen dan zit je goed bij Huddle (onderdeel van IMU). Het is overzichtelijk, makkelijk in gebruik en werkt goed. De lay-out is basic maar dat zorgt er ook voor dat het goed te volgen is voor je cursisten. Voor mijn klanten zet ik regelmatig Huddle in.

Probeer Huddle 14 dagen gratis.

Wil je geen webshop en betaalsysteem op je eigen website? Dan is Plug&Pay (onderdeel van IMU) een goede optie. Het is makkelijk in gebruik en overzichtelijk.  Het systeem is ideaal voor eenmalige betalingen, betalen in termijnen maar ook voor abonnementen. Het is daarnaast goed te koppelen met andere systemen.

Probeer Plug&Pay 14 dagen gratis.

Als ondernemer is Canva bijna een onmisbaar programma. Je kunt in Canva al je foto’s, video’s, social media posts én gratis weggevers bewerken. Heel handig, overzichtelijk en vele opties. Makkelijk in gebruik en geen design skills nodig. Je kunt alles aanpassen naar je eigen wensen.

Canva is gratis te gebruiken maar je hebt ook een Pro variant.

Divi is één van de populairste thema’s + builder om een website te bouwen in WordPress. Het is makkelijk in gebruik en de mogelijkheden zijn eindeloos. Keer op keer kun je het aanpassen naar je wensen. Ga je met Divi aan de slag? Check dan eens de Divicademy die ik hierboven bespreek om een goede start te maken.

Divi is een betaald thema.

Zoom is een Amerikaans programma waarmee je online kunt communiceren. Het is een overzichtelijk en uitgebreid systeem.  Zoom is een essentiële tool wanneer je regelmatig werkt met online gesprekken met klanten. Zoom werkt goed samen met bijvoorbeeld Calendly waardoor er automatissch een unieke link wordt aangemaakt.

Zoom is gratis voor 1 op 1 gesprekken.

WebinarGeek is een Nederlandstalige software om webinars mee te geven. WebinarGeek is zo ingericht dat je zowel verkoopwebinars als informatieve webinars kunt geven. Webinargeek heeft vele mogelijkheden waaronder koppel mogelijkheden met verschillende systemen zoals bijvoorbeeld Mailblue. 

Probeer WebinarGeek 14 dagen gratis

Als ondernemer is het handig om te weten waar je tijd precies heen gaat. Ik gebruik hiervoor Toggl. Toggl is een tijdregistratie tool, waarmee je de tijd van elke taak die je uitvoert kunt vastleggen. Het is handig in gebruik en fijn in te richten met labels, klanten, projecten en eventueel ook teams voor een goed overzicht in je tijdgebruik.

Probeer Toggl gratis.

Google komt vaak terug in de werkzaamheden voor mijn klanten. Zo werk ik regelmatig met Google Drive, Google spreadsheet, Google Forms. Je kunt op deze manier gemakkelijk documenten delen met je team of klanten maar met deze onderdelen is er ook veel mogelijk op het gebied van automatiseren. 

Probeer de Google onderdelen gratis.

Ter informatie: Op deze pagina vind je bij enkele systemen een affiliate link. Als jij bij dit systeem via mijn linkje lid wordt / een (gratis) account aanmaakt dan ontvang ik daarvoor een kleine commissie. Jij betaald daar gelukkig helemaal niks extra’s voor!

Benieuwd welke systemen jij kunt inzetten?

Wil je de mogelijkheden van het automatiseren binnen jouw bedrijf ontdekken en weten welke systemen er bij jouw bedrijf passen? Ik denk met je mee en geef je advies. Dit advies kan voor iedereen anders zijn want hangt volledig af van jouw bedrijf, je doelgroep en je werkzaamheden. Samen met jou bekijk ik graag welke puzzelstukjes we voor jouw bedrijf in elkaar kunnen leggen. Wil je gaan starten automatiseren want je doet op dit moment veel handmatig binnen jouw bedrijf? Dan is de Automatiseer scan een goede optie voor jou!

Wat zit er in een automatiseer scan?

Een uitgebreide vragenlijst waarin jij al je frustraties, taken en knelpunten kwijt kunt ter voorbereiding;

Een deep dive videocall van 45 minuten via Zoom waarin we onderzoeken waar de knelpunten zitten binnen jouw bedrijf en waar we kunnen zorgen dat jij meer tijd terugkrijgt door te automatiseren;

Een samenvatting van de vragenlijst en ons deep dive gesprek zodat je later alles nog rustig kunt teruglezen;

Je ontvangt daarbij 3 adviezen op maat van processen die jij kunt automatiseren binnen jouw bedrijf zodat jij gelijk aan de slag kan.

Prijs: NU €99 excl. btw